2008 Sortida a la Catalunya Nord

El Cau del Jubilat de Bombers de Barcelona surt d’excursió

Excursió a la Catalunya Nord

Els dies 25 i 26 de Octubre, vam sortir del punt habitual, el parc de l’Eixample, en direcció Girona, per entrar a França i arribar a Perpinyà, capital del Rosselló. En aquesta ciutat, acompanyats per un guia local que ens explicava els més petits detalls, es visità el Palau dels Reis de Mallorca.  Es tracta d’una fortalesa d’estil gòtic, construïda el 1262, on destaca la barreja de romànic, gòtic i algunes pinzellades d’àrab.  Més tard es va construir la ciutadella que envolta el palau.  Aquest edifici marca l’època daurada del Roselló i de Perpinyà, quan aquesta ciutat era la capital del regne de Mallorca. Durant la segona guerra mundial, va servir de presó militar dels alemanys.

A continuació ens dirigim a Narbona on vam dinar en un bon restaurant. La ciutat té origen romà, va ser fundada  l’any 118 a. C.  Vam visitar la catedral de Sant Just, una catedral molt bonica amb un tram de calçada romana; és una catedral inacabada degut a que la muralla no va permetre la seva expansió.  Després vam passejar pel casc antic i visitarem el canal de Midi un canal navegable que creua la ciutat.  Finalitzat el recorregut per la ciutat, varem creuar la frontera per la Jonquera per passar la nit a Roses, a l’hotel Marítim.

El diumenge 26 sortim de Roses de bon matí, direcció Llançà per a entrar altra vegda a França, ara per Portbou, cap a Cervera, Banyuls i Port-Vendres fins arribar a Cotlliure. Vam gaudir de les boniques vistes en les cales que veiem tot passant. Cotlliure és una vila turística situada a la costa Vermella, antic poble de pescadors i vinyataires que al seu cementiri acull les restes d’Antonio Machado.  Vam visitar també l’Església de Notre Dame des Anges, a les muralles del castell on, en la guerra dels segadors del 1642, els espanyols van ser vençuts per les tropes del rei francès Lluís XIII.  De tornada a Roses dinar  a l’hotel Marítim i més tard cantant l’adéu retornem a Barcelona.